• Loopsportcentrum Houten

Weekmail 3 | 14 t/m 20 jan 2019


Hey LSCHRunners!


Graag ontvangen we jullie op:


Maandagavond om 20.00 uur

Kort programma: start Piazza Sports

Lang programma: start Piazza Sports


Woensdagochtend om 9.00 uur

Kort programma: start Piazza Sports


Woensdagavond om 20.00 uur

Kort programma: start Piazza Sports

Marathon programma: start Piazza Sports


Donderdagavond om 19.00 uur Krachttraining

Start: Piazza Sports, verzamelen bij de grote tafel (bar). Heb je een Piazza Sports pasje dan mag je doorlopen naar boven Zaal 2 naast de trap. Zelf meenemen: schone binnenschoenen, flesje water en een handdoek.


Donderdagavond om 20.15 uur

Easy Jogging: start Piazza Sports


Vrijdagochtend om 09.00 uur

Easy Jogging: start Piazza Sports


Zaterdagochtend om 09.00 uur

Fit op het Fort: start Fort Everdingen (bootcamp)

carpool: 8.20u Piazza Sports


Zaterdagmiddag om 13.30 uur

Marathon programma: start Piazza Sports


*SundaySchool om 09.00 uur

Trailrun: Doornse Gat

Carpool: 8.30u vanaf Piazza, laat in de app-groep weten of je mee rijdt

(*iedere week een andere locatie en een ander soort training)







Can’t find that start button?

Try these tips:


Iedereen loopt er wel een keer tegenaan: Hoe hou je jezelf gemotiveerd om met slecht weer toch naar buiten te gaan voor een training?!


1. Schrijf je in voor #wedstrijden. Gebruik lokale, kortere wedstrijden als motiverende doelen op de korte termijn. Kies voor korte afstanden om je snelheid te verbeteren. Meld je aan voor zoveel wedstrijden als nodig is om jezelf aan de gang te houden. Voor een doel op de middellange termijn kun je je inschrijven voor een wedstrijd aan het eind van de winterperiode. Zie deze wedstrijd als een beloning voor je vastberadenheid.


2. Zoek een #loopmaatje. Dat kan een vriend zijn, maar ook je hond. Of sluit je aan bij 'De' loopgroep, #Loopsportcentrum Houten. Het idee dat er iemand is die met je meeloopt helpt je om naar buiten te gaan. Dat werkt overigens alleen als je loopmaatje net zo toegewijd is als jij. Het voordeel van een loopgroep is, dat je meerdere loopmaatjes hebt zodat de kans dat je alleen moet lopen gering is.


3. Verlies je #doel nooit uit het oog. Of je nu meer of sneller wilt lopen, je conditie verbeteren, of #gewicht verliezen: herinner jezelf hier vaak aan. Plak reminders op de badkamerspiegel, de koelkast, in je auto of je sporttas.


4. Richt je op fit zijn en #fit blijven. Elke keer als je gaat hardlopen, versterk je het positieve gedrag en voel je je trots. Maar met elke keer dat je jezelf toestaat de training over te slaan versterk je het negatieve gedrag en voel je je schuldig. Welk gedrag wil je versterken?


5. Maak een ‘Slecht Weer Plan’. Het is goed om te zorgen voor een alternatief als er sprake is van sneeuw, ijzel, onweer of andere gevaarlijke omstandigheden. Bedenk vooraf wat je dan gaat doen: je loopdagen omwisselen, een training thuis doen, naar de #sportschool gaan of wat yoga proberen.


6. Leg altijd de avond voorafgaande de #training je kleding en trainingstas klaar. Gebruik een checklist en zorg ervoor dat je alles klaar hebt om te gaan, zodat je weinig tijd hoeft te besteden aan de voorbereiding of na hoeft te denken over wat je nodig hebt. Als je een koffiedrinker bent en voor de training een kopje koffie wilt, zet dan alles klaar en zorg dat je ‘bakkie’ in een handomdraai klaar is.


7. Beloon jezelf. Neem in je trainingsplan een aantal beloningsmomenten, zowel voor zowel de korte als de lange termijn. Na het succesvol voltooien van een deel van je hardloopplannen kun je jezelf trakteren op bijvoorbeeld massages, #pedicure, lunches of diners, een bezoek aan bioscoop of theater, of nieuwe hardloopkleding kopen.


8. Investeer in de juiste #hardloopkleding voor elk weertype. Het hebben van het juiste materiaal is voor elke sport essentieel, dus investeer in een kledingkast met voor elk weer de juiste hardloopoutfit. Dat maakt het een stuk gemakkelijke om erop uit te gaan in koud weer.

(Bron: www.runnersweb.nl)




LSCH Hardloopkalender


Zondag 27 januari

Safarirun Arnhem

5 - 11 - 22 - 33 km


Zaterdag 2 februari

Midwinter marathon Apeldoorn

42,195 km


Zondag 3 februari

Midwinter marathon Apeldoorn

8 - 10 EM - 25 km


Zondag 10 februari

Groet uit Schoorl

10 - 21,1 - 30 km


Zondag 3 maart

Achtkastelenloop in Vorden

10 - 21,1 - 30 km


Zondag 9 maart

Halve marathon De Waal - Texel

5 - 10,6 - 21,1 km


Zondag 9 maart

3bergenloop

6 - 12 - 21,1 km


Zondag 10 maart

CPC Loop Den Haag

5 - 10 - 21,1 km


Zondag 17 maart

KLM Urban Trail Amsterdam

10 km


Zondag 24 maart

Amersfoort City Trail

3 - 10 - 13 km


Zondag 31 maart

Zandvoort Circuit Run

5 - 12 - 21,1 km


tot zover....





Wil je vrijblijvend informatie over running, training of coaching, gebruik dan niet dit formulier, maar stuur een mailbericht, bel of app ons: 0614283772 - 0648536423

0 keer bekeken