• Loopsportcentrum Houten

Weekmail 30 | 22 t/m 28 juli 2019


Hey LSCH Runners!

IVM DE WARMTE PASSEN WIJ DEZE WEEK DE TRAININGEN AAN.

HOU DE GROEPSAAP IN DE GATEN VOOR DAGELIJKSE UPDATES!!


Het zal jullie niet zijn ontgaan: het wordt warm deze (trainings)week. Trainen bij warm weer kan heus wel, maar niet zonder dat je eerst hebt nagedacht over aanpassingen die je zou kunnen doen. Uiteraard zijn de voorkeuren en mogelijkheden per persoon verschillend, maar voor iedereen geldt: doe niet alsof hardlopen bij 25 graden (of méér!) een normale training is.




Wat zijn zoal de overwegingen die je kunt maken?


1. Tijdsplanning. Vermijd lopen op het heetst van de dag. Ga bij voorkeur (vroeg) in de ochtend lopen. Meestal is dit het minst warme moment. Je kunt dan meteen experimenteren met een "nuchter-loopje". Dus trainen voordat je gaat ontbijten. Met een kopje thee en een cracker kun je al op pad.

2. Bescherming. Maak gebruik van hoofd- en/of gezichtsbescherming: een zonnebril, een zonneklep, een pet. Al deze spullen zorgen voor schaduw op je hoofd, en verkoeling. Een (running) pet werkt ook ventilerend, en zorgt voor warmteafdracht van je hoofd. Zelfs als je "anders nooit" een pet draagt, doe het juist nu en ervaar het voordeel.

3. Kleding. Kies voor je meest luchtige outfit, het liefst met lichte kleuren. Deze zullen de warmte reflecteren, en alle kleine beetjes helpen. Gebruik zonnebrand voor je nek, armen en benen. Misschien niet op je gezicht i.v.m. zweetdruppels in je ogen.

4. Drinken. Neem uiteraard drinken mee, met name water, wat ook als verkoeling over je armen en hoofd kan worden gegoten. Een belt of camelbag biedt uitkomst als je liever geen bidon in je hand houdt. Plan eventueel je route langs bekende waterpunten om je voorraad aan te vullen.

5. Training: pas je training aan aan de warmte. Kort de training in, of haal hoge tempo's eruit. Plan een route waarbij je veel in de schaduw kunt lopen, en/of langs watertap-punten komt. Neem vaker dan gebruikelijk een korte pauze en begin vroeg met kleine slokjes drinken.



Hier het overzicht van de trainingen van deze week:


IVM DE WARMTE PASSEN WIJ OOK DE TRAININGEN AAN.

NEEM ALLEMAAL EEN BIDON MEE! EN REKEN MAAR OP NATTE VOETEN TIJDENS DE TRAINING OF EEN VERFRISSENDE DUIK NA AFLOOP.


Graag ontvangen we jullie op:


Maandagavond om 20.00 uur

Kort programma: start Piazza Sports

Lang programma: start Piazza Sports


Woensdagochtend om 9.00 uur

Kort programma: start Piazza Sports


Woensdagavond om 20.00 uur

Lang programma: start Piazza Sports


Donderdagavond om 19.00 uur

Outdoor Krachttraining

Start: de Rietplas


Donderdagavond om 20.15u

Easy Jogging

Start: de Rietplas

*Let op: géén Easy Jogging op vrijdagochtend!


Zaterdagochtend om 09.00 uur

Fit op het Fort: start Fort Everdingen (bootcamp)

carpool: 8.20u Piazza Sports

*Wil je meedoen aan de Fit op het Fort training,

meld je dan in de LSCH groepsapp @Fred of direct in een PB.


*SundaySchool om 09.00 uur

Trailrun: St. Helenaheuvel Doorn

carpool: 8.30u Piazza Sports

(*iedere week een andere locatie en een ander soort training)



BUNNIKS MOOISTE

Za 7 september 2019

Op 7 september gaat de 13e editie van Bunniks Mooiste van start.

Dit gezellige hardloopevenement door Bunnik en het mooie buitengebied van Rhijnauwen, vindt plaats op het dorpsplein aan de Langstraat te Bunnik.

6 km en 12 km loop:

Vanaf 13 jaar kun je hieraan deelnemen. Het parcours van 6 km, deels door Rhijnauwen, ligt er prachtig bij. Bij de 12 km loop je dit parcours 2 keer. Voor de 6 en 12 km begint het programma om 17.40 uur, met ook hier een warming-up door Renate. De start van de 12 km is om 18.00 uur, en die van de 6 km om 18.10 uur. De prijsuitreiking begint om 19.00 uur. Deelname (na-inschrijving) is € 10.


http://bunniksmooiste.nl/inschrijven-bunniks-mooiste/



DE BERENLOOP

In november 2019 gaan we weer naar de Berenloop op Terschelling. Dit jaar van zaterdag 1 nov t/m maandag 3 nov. We verblijven in de Stayokay.

Wil je gebruik maken van ons reisarrangement bootreis, 2 overnachtingen, ontbijt en coaching en superleuke foto’s van jouw weekend en race?! Dat kan nog, er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Kosten €190,- p/p. Laat ons weten dat je mee gaat via de app. Vergeet je niet in te schrijven voor de 10 - 21,1 of 42,2km via deze link.


LSCH Hardloopkalender


Zondag 2 augustus

Pride Run Amsterdam

5 - 10 - 21 km


Zaterdag 10 augustus

Groesbeek Trail

12 - 24 km


Zondag 11 augustus

Stortemelk Halve marathon Vlieland

21km


Zsterfdag 17 augustus

Amerongse berg Trail

10 - 20 km


Zaterdag 7 sept

Bunniks Mooiste

6 - 12 km


Wil je vrijblijvend informatie over running, training of coaching,

mail, bel of app ons: 06 1418 3772 - 06 4853 6423

108 keer bekeken