• Loopsportcentrum Houten

What's For (Running)Dinner?

Bijgewerkt: 10 dec 2020

Weekmail 50 | 7-13 december 2020


Nog voordat je je hersenen gaat pijnigen over de vraag “wat eten we met Kerst?” hebben we voor jou een menu suggestie die je als hardloper in ieder geval doordeweeks gerust kunt uitproberen. De basis is een verse zalmmoot, hofleverancier van gezonde (onverzadigde) vetten.


Iedereen weet nu dat we toch echt die vetten nodig hebben. De gezonde soort natuurlijk. Het levert duurzame energie, (zelfs twee keer zoveel als koolhydraten en eiwitten.) en ze geven je een mooi stralend huidje. En ja… je hebt zelfs vetten nodig om vet te verbranden! Getting hungry already?


Ingrediënten (voor 2 pers.) – 1 verse grote zalm moot – rucola (120gr. of meer) – komkommer – 1 avocado – 6 radijsjes – sesamzaad – limoensap – sesamolie – vis saus


Bereiding:

  • Bestrooi de zalm moot met wat peper en zout en verwarm de olie in de pan. Leg de zalm met de huid naar beneden in de pan en bak 3 minuten op halfhoog vuur. Draai de zalm om en bak op laag vuur nog ongeveer één tot twee minuten (hangt een beetje van de dikte van de zalm af).

  • Verdeel de rucola over de borden en snijd de komkommer en radijsjes in schijfjes.

  • De zalm valt als het goed is mooi uit elkaar en ook die verdeel je samen met de komkommer en radijs over het bord. Snijd de avocado door de helft en in reepjes en leg die mooi langs de rand.

  • Als dressing mix je wat limoensap, vissaus en een klein beetje sesamolie door elkaar en sprenkel dat over de salade.

  • Gooi er als laatste stap wat sesamzaadjes overheen to make it look and taste super yummy!


EET SMAKELIJK!!


De trainingen van deze week:


Meld je aan voor de trainingen via het Inschrijfformulier voor week 50:

  • Maandagavond 20.00u: Looptraining (RABO/Antonius Poli)

  • Woensdagochtend 9.00u: Looptraining (Het Strandje/Rietplas)

  • Woensdagavond 20.00u: Looptraining (RABO/Antonius Poli)

  • Donderdagavond 19.00u: Indoor Krachttraining (Piazza Sports)

  • Vrijdagochtend 9.00u: Easy Jogging (Het Strandje/Rietplas)

  • Zaterdagochtend 9.00u: Fit op het Fort (Everdingen)

  • Zondagochtend 9.00u: Duurloop 14km (Schalkwijk)

Oproep aan iedereen: Heb je een blessure of ben je al even niet geweest, laat het ons z.s.m. weten en/of hou op de hoogte van je herstel! We willen graag samen met jou bespreken of we iets voor je kunnen betekenen, bijv. een alternatief plan opstellen, of je doorverwijzen naar een "blessure-specialist" uit ons netwerk.

Wij zijn Loopsportcentrum Houten!

Wil je vrijblijvend informatie over running, training of coaching,

mail, bel of app ons: 06 1418 3772 (Lisette) - 06 4853 6423 (Fred)

61 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven
Meer weergeven