• Loopsportcentrum Houten

Zandlopers

Weekmail 32 | 5 t/m 11 augustus 2019


Het strand of duin is een fijne, rustige plek om hard te lopen. Op zand als ondergrond loop je echter wel een stuk zwaarder dan op de verharde weg. Met deze tips voorkom je dat je aan je strandtraining een blessure overhoudt. En zeker als je bijv. i.v.m. vakantie 1-2 weken achterelkaar onverhard traint.


1. Doe het rustig aan

Op het strand worden je voeten, enkels en benen tijdens het hardlopen zwaarder belast. Ook je kuiten worden extra getraind. Begin daarom met een lange warming-up waarbij je rustig loopt en voer je tempo daarna steeds in kleine stapjes op.

2. Train korter

Je spieren moeten op het strand extra hard werken. Daar merk je op het moment zelf niet zoveel van, maar wel als je de volgende dag uit bed wilt springen. Houd het dus bij een (relatief) korte training.


Hard zand

3. Loop dicht langs de zee

Bij eb is het zand langs de waterlijn stevig en vlak. Daar loop je een stuk soepeler overheen dan over mul zand.

4. Windje mee op de terugweg

Staat er flink wat wind op het strand? Loop dan eerst tegen de wind in. Dan weet je zeker dat je halverwege het zwaarste al gehad hebt. Of zoek eerst een meer beschutte (parallel) route bijv. door de duinen. Op de terugweg kun je dan in relatief ontspannen tempo genieten van de kustroute.


Eerst tegen de wind in

5. Op blote voeten

Het strand is de ideale plek om eens uit te proberen of je het prettig vindt om op blote voeten te lopen, ook wel "barefoot running" genoemd. Doe het ook dan rustig aan en wissel hardloopblokken af met stukjes wandelen.

6. Intervaltraining

Ben je toe aan wat meer uitdaging in je strandtraining? Wissel het lopen op het stevige zand vlak langs het water dan af met lopen op het droge, mulle zand verder van de waterkant. Begin met intervallen van vijf minuten op stevig zand afgewisseld met twee minuten op mul zand.

Hier het overzicht van de trainingen van deze week:


Graag ontvangen we jullie op:


Maandagavond om 20.00 uur

Kort programma: start Piazza Sports

Lang programma: start Piazza Sports



Woensdagochtend

LET OP SPECIAAL PROGRAMMA!!

STRANDTRAINING SCHEVENINGEN

Carpool 8.30u vanaf Piazza Sports

Op locatie: 10.00u verzamelen


Woensdagavond om 20.00 uur

Lang programma: start Piazza Sports


Donderdagavond om 19.00 uur

Outdoor Krachttraining

Start: de Rietplas


Donderdagavond om 20.15u

Easy Jogging

Start: de Rietplas

*Let op: géén Easy Jogging op vrijdagochtend!


Zaterdagochtend om 09.00 uur

Fit op het Fort: start Fort Everdingen (bootcamp)

carpool: 8.20u Piazza Sports

*Wil je meedoen aan de Fit op het Fort training,

meld je dan in de LSCH groepsapp @Fred of direct in een PB.


*SundaySchool om 09.00 uur

Bootcamp on the Beach o.l.v. Survivaltrainer Don

Start: Rietplas





BUNNIKS MOOISTE

Za 7 september 2019

Op 7 september gaat de 13e editie van Bunniks Mooiste van start.

Dit gezellige hardloopevenement door Bunnik en het mooie buitengebied van Rhijnauwen, vindt plaats op het dorpsplein aan de Langstraat te Bunnik.

6 km en 12 km loop:

Vanaf 13 jaar kun je hieraan deelnemen. Het parcours van 6 km, deels door Rhijnauwen, ligt er prachtig bij. Bij de 12 km loop je dit parcours 2 keer. Voor de 6 en 12 km begint het programma om 17.40 uur, met ook hier een warming-up door Renate. De start van de 12 km is om 18.00 uur, en die van de 6 km om 18.10 uur. De prijsuitreiking begint om 19.00 uur. Deelname (na-inschrijving) is € 10.


http://bunniksmooiste.nl/inschrijven-bunniks-mooiste/



DE BERENLOOP

In november 2019 gaan we weer naar de Berenloop op Terschelling. Dit jaar van zaterdag 1 nov t/m maandag 3 nov. We verblijven in de Stayokay.

Wil je gebruik maken van ons reisarrangement bootreis, 2 overnachtingen, ontbijt en coaching en superleuke foto’s van jouw weekend en race?! Dat kan nog, er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Kosten €190,- p/p. Laat ons weten dat je mee gaat via de app. Vergeet je niet in te schrijven voor de 10 - 21,1 of 42,2km via deze link.


LSCH Hardloopkalender


Zondag 2 augustus

Pride Run Amsterdam

5 - 10 - 21 km


Zaterdag 10 augustus

Groesbeek Trail

12 - 24 km


Zondag 11 augustus

Stortemelk Halve marathon Vlieland

21km


Zsterfdag 17 augustus

Amerongse berg Trail

10 - 20 km


Zaterdag 7 sept

Bunniks Mooiste

6 - 12 km


Wil je vrijblijvend informatie over running, training of coaching,

mail, bel of app ons: 06 1418 3772 - 06 4853 6423

75 keer bekeken
Meer weergeven